Қазақстан Республикасындағы авиациялық қауіпсіздік жүйесіне Профайлинг технологиясын зерттеу және енгізу

ҚР БҒМ Ғылым комитетімен "Қазақстан Республикасындағы авиациялық қауіпсіздік жүйесіне Профайлинг технологиясын зерттеу және енгізу"жобасы бойынша ғылыми зерттеулер жүргізуге арналған шарт

Жобаның ғылыми жаңалығы мен маңыздылығы. Қазіргі уақытта авиация саласы Қазақстан Республикасының экономикалық өсуінің перспективалық бағыттарының бірі болып табылады, ол Қазақстанның Тұңғыш Президенті - Елбасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев [1] ұсынған Қазақстанның мемлекеттік Даму стратегиясы - 2050 және Мемлекет Басшысы Қасым - Жомарт Тоқаевтың Қазақстан халқына Жолдауында [2] көрініс тапқан.  "5 институционалдық реформаны жүзеге асыру бойынша 100 нақты қадам" Ұлт Жоспарына сәйкес, 68-қадам "Қазақстан арқылы авиатранзиттің тартымдылығын арттыру үшін авиатранзитті мемлекеттік реттеудің тиімділігін жақсартуға" арналған [3]. Қазақстан арқылы авиатранзиттің артуы әлемнің әртүрлі елдерінен, оның ішінде террористік қатерлер тұрғысынан әлемнің ықтимал қауіпті өңірлерінен жолаушылар ағынының ұлғаюына алып келеді.

Күрделі қоғамдық-саяси жағдай азаматтық авиацияда және басқа да стратегиялық маңызды объектілерде заңсыз араласу актілерін (бұдан әрі-АНВ) және кез келген құқыққа қарсы іс-әрекеттерді болғызбау жөніндегі Қауіпсіздіктің кешенді жүйесін енгізу қажеттілігін талап етеді. Ғылыми-технологиялық прогресті дамытудың инновациялық ғылыми бағыттарының бірі зияткерлік технологияларды енгізу болып табылады [3]. Интеллект-бұл бейресми есептерді, яғни қарапайым математикалық функциялар арқылы шешуге болмайтын мәселелерді шешу мүмкіндігі [4]. Авиакөлік жүйесін оның қызметінде АНВ-дан қорғауды қамтамасыз ету мақсатында қолданылатын инновациялық техникалық құралдарды белсенді пайдаланумен қатар АНВ дайындау белгілерін анықтау бойынша балама нұсқаларды да қарау қажет.

Бұл проблемаға перспективалық тәсілдердің бірі қауіпсіздік қызметтері мен құқық қорғау органдарының жұмысына авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету саласындағы өзекті бағытПрофайлинг технологиясын енгізу болып табылады, оны Батыс қауіпсіздік қызметтері 20 ғасырдың аяғынан бастап қолданып келеді және біртіндеп ТМД елдерінде сұранысқа ие бола бастады.

Профайлинг технологиясы-бүгінгі күні адамның ықтимал қауіпті ниеттерін анықтаудағы жалғыз тиімді құрал болып табылатын прогрессивтік технология. Профайлинг барлық жерде, әсіресе "адамадам" өзара әрекеттесу жүйесінде маңызды, басқаша айтқанда, профайлингбұл адамдарды "сканерлеу", адамның психологиялық портретін жасау және белгілі бір әдеттерге, сипаттамаларға, тәжірибеге, мінез-құлық пен тұлғаның ерекшеліктеріне ие болашақ мінез-құлқын болжау.

Профайлингті терроризмге қарсы күрес жөніндегі барлық бөлімшелердің мамандары, құқық қорғау органдарының, қауіпсіздік қызметтерінің, күзет ведомстволарының, банктердің, кадр агенттіктерінің және белгісіз субъектінің ықтимал қауіптілігінің ықтималдығын бағалау қажеттілігі туралы мәселе тұрған өзге де құрылымдардың қызметкерлері оқып-үйренуі тиіс.

Оқыту адамның психологиялық профилін құру схемасын практикалық қолдануға бағытталған, ол адамның мінезін, жеке қасиеттерін және негізгі құндылықтарын анықтайтын сыртқы белгілер бойынша қабылдау, ойлау және мінез-құлықтың негізгі әдеттерін анықтау қабілетін қалыптастырады.

Курсты өту нәтижесінде адамның сөйлеуі, мінез-құлқы және басқа да сыртқы белгілері бойынша оның ойлау тәсілін және оның мінез-құлқына, мақсаттары мен құндылықтарына әсерін анықтау дағдылары қалыптасады. Осы сыртқы белгілердің жиынтығы бойынша "Субъектінің ықтимал қауіптілігі"деп аталатын нәрсе анықталады.

Профайлингтің практикалық құралдары адамдардың шынайы ниеттері мен мақсаттарын жақсырақ түсінуге мүмкіндік береді. Бұл қателіктің ықтималдығын азайту авиакәсіпорындардың және авиакәсіпорындар қызметкерлерінің қауіпсіздігінің кепілі болып табылатын жұмыстағы таптырмайтын құралдар.


Кіріспе бөлім. Қазақстан әлемдік авиакөлік жүйесінің бір бөлігі және "ашық аспан" халықаралық шартының қатысушысы болып табылады, бұл әлемнің әртүрлі елдерінен, оның ішінде террористік қатерлер тұрғысынан әлемнің ықтимал қауіпті өңірлерінен жолаушылар ағынының ұлғаюына алып келеді.

Авиациялық Профайлинг технологиясы-бұл жолаушылардың сыртқы келбетін, мінез-құлқын және психоэмоционалдық жай-күйін талдауды ескере отырып, арнайы рәсімдерді (байқау әдісі, экспресс-диагностика, психодиагностика, нейролингвистикалық бағдарламалау, өтірікті анықтау әдістері және т.б.) қамтитын әлеуетті қауіпті жолаушыларды анықтау жөніндегі арнайы іс-шаралар жүйесі.

Профайлинг жедел сипатқа ие: ол әуежайлардағы жолаушылар ағынының тұрақты қозғалысына байланысты барынша қысқа уақыт аралығында іске асырылады.


Жобаның мақсаты: заңсыз араласу актілерін (АНВ) болдырмау жөніндегі Қазақстан Республикасы әуежайларының авиациялық қауіпсіздігінің кешенді жүйесіне құқықтық реттеу және Профайлинг технологиясын енгізу саласындағы мемлекеттік саясат тұжырымдамасын әзірлеу, азаматтық авиация академиясының базасында ғылыми-педагогикалық кадрлар мен мамандар даярлау.


Зерттеу әдістері: жобаны іске асыру процесінде адамның вербалды емес және вербалды мінез - құлқын талдау және жасанды интеллект қолданылатын технология негізінде адам мінез-құлқын байқаудың, тестілеудің, психологиялық модельдеудің және болжаудың сынақтан өткізілген әлеуметтік-психологиялық әдістері қолданылатын болады.


Қолдану саласы. Алынған нәтижелер біліктілікті арттыру үшін қолданылуы мүмкін:

  • АҚҚ-ға, білім беру және медициналық мекемелерге, коммерциялық және бизнес құрылымдарға, мәдени-бұқаралық іс-шаралармен айналысатын ұйымдарға жұмысқа орналасу кезінде үміткерлерді іріктеуге қатысу;;
  • авиация қызметіне заңсыз араласу актілерін анықтау және алдын алу бойынша авиациялық қауіпсіздік қызметтерінің жұмысына авиациялық Профайлинг технологиясын енгізу міндеттері;
  • терроризмге қарсы күрес жөніндегі барлық бөлімшелердің инспектор-профайлерлері мен мамандарын, құқық қорғау органдарының, қауіпсіздік қызметтерінің, күзет ведомстволарының, банктердің, кадр агенттіктерінің және өзге де құрылымдардың қызметкерлерін даярлауда және қайта даярлауда белгісіз субъектінің ықтимал қауіптілігінің ықтималдығын бағалау қажеттілігі туралы мәселе туындайды.

Жұмыстың маңыздылығы. Жобаны іске асыру жасанды интеллект негізінде сөйлеу сигналы бойынша психо-эмоционалдық жағдайды бағалаудың аппараттық - бағдарламалық кешенін әзірлеуді дамытуға және азаматтық авиация академиясының базасында Профайлинг технологиясы бойынша ғылыми-педагогикалық база ретінде мамандандырылған зертхана құруға ықпал ететін болады. "Азаматтық авиация академиясы" АҚ базасында адамның бейвербалды және вербалды мінез-құлқын талдау және жасанды зердені қолдану технологиясы негізінде профайлингті дамыту, адам мінез-құлқын модельдеу және болжау жөніндегі ғылыми мектеп пен жаңа ғылыми бағыт қалыптастырылатын болады. Мектеп базасында оқытушылар мен профайлер нұсқаушыларын даярлау жүргізілетін болады.


Күнтізбелік жоспарға сәйкес 2021 жылға арналған негізгі міндеттер мен күтілетін нәтижелер:

Бірінші тоқсан тапсырмасы: Әлемнің жетекші әуежайларында Профайлинг технологияларын қолданудың озық тәжірибесіне талдамалық шолу. 

Күтілетін нәтижелер: Әлемнің жетекші әуежайларында Профайлинг технологияларын қолданудың озық тәжірибесіне талдамалық шолу. 

Екінші тоқсан тапсырмасы: Қазақстанның географиялық жағдайын, саяси, экономикалық және мәдени – этникалық ерекшеліктерін ескере отырып, профайлингтің қазіргі заманғы әдістемелерін жүйелеу және бейімдеу. 

Күтілетін нәтижелер: Қазақстанның географиялық орналасуын, саяси, экономикалық және мәдени – этникалық ерекшелігін ескере отырып, профайлингтің қазіргі заманғы әдістемелерін жүйелеу және бейімдеу жүргізілді. 

Үшінші тоқсан тапсырмасы: Қазақстан Республикасының авиакәсіпорындарында Профайлинг технологиясын міндетті және барлық жерде енгізу туралы ҚР авиациялық заңнамасына өзгерістер мен түзетулер енгізу туралы ұсынымдар мен ұсыныстар әзірлеу. 

Күтілетін нәтижелер: Қазақстан Республикасының авиакәсіпорындарында Профайлинг технологиясын міндетті және барлық жерде енгізу туралы ҚР авиациялық заңнамасына өзгерістер мен түзетулер енгізу туралы ұсынымдар мен ұсыныстар кешені. 

Төртінші тоқсан тапсырмасы: Авиациялық қауіпсіздік қызметтерінің жұмысына профайлингті енгізу тұжырымдамасын әзірлеу. 

Күтілетін нәтижелер: Авиациялық қауіпсіздік қызметтерінің жұмысына Профайлинг технологиясын енгізу жөніндегі тұжырымдама.

Күрделі қоғамдық-саяси жағдай азаматтық авиацияда және басқа да стратегиялық маңызды объектілерде заңсыз араласу актілерін (бұдан әрі-АНВ) және кез келген құқыққа қарсы іс-әрекеттерді болғызбау жөніндегі Қауіпсіздіктің кешенді жүйесін енгізу қажеттілігін талап етеді. Ғылыми-технологиялық прогресті дамытудың инновациялық ғылыми бағыттарының бірі зияткерлік технологияларды енгізу болып табылады. Интеллект-бұл бейресми есептерді, яғни қарапайым математикалық функциялар арқылы шешуге болмайтын мәселелерді шешу мүмкіндігі. Авиакөлік жүйесін оның қызметінде АНВ-дан қорғауды қамтамасыз ету мақсатында қолданылатын инновациялық техникалық құралдарды белсенді пайдаланумен қатар АНВ дайындау белгілерін анықтау бойынша балама нұсқаларды да қарау қажет.

Осылайша, әлемнің жетекші әуежайларында Профайлинг технологиясын қолданудың озық тәжірибесін талдау міндетін орындау нәтижесінде мынадай тиімді және перспективалы әдістемелер айқындалды және белгіленді:

  • 7 радикал " мінез-құлықты басқарумен мінез-құлықты сынамасыз тануға негізделген, бұл мінез-құлықтың жекелеген бөліктері бойынша байқалатын субъектінің психологиялық әлеуеті туралы тұтас объективті түсінік алуға мүмкіндік береді;
  • Физиогномия " - адамның сыртқы келбеті бойынша эмоционалды көріністері туралы тез қорытынды жасауға мүмкіндік беретін білім жүйесі.
  • "Кинесика" адамның вербалды емес мінез-құлқын жан-жақты талдауға мүмкіндік береді: жүру, мимика, қол мен дененің қозғалысы.

Жоғарыда аталған әдістер іс-әрекеттің маңызды, сипаттамалық, типологиялық ерекшеліктері мен жеке басының белгілері бойынша психологиялық портретті құрайды.

Сондай-ақ мынадай технологиялық шешімдер, оның ішінде жоғарыда аталған әдістемелер айқындалған:

  • бейнесуреттерді жинақтаудың байланыссыз жүйелері;
  • Vibraimage 10 жасанды интеллект негізіндегі БҚ;
  • Capps компьютерлік жүйесі;
  • полиграф / өтірік детекторы;
  • Windows үшін mett тренажері;
  • "Silent Talker" бағдарламалық қамтамасыз ету;
  • "Эмоционалды портрет" бағдарламалық қамтамасыз ету
  • биометриялық параметрлердің мәліметтер базасы бар Ақпараттық жүйелер.

Сонымен қатар, биометриялық сипаттамапсихоэмоционалды жағдайды бағалау үшін сөйлеу сигналы қолданылмайды, бірақ ол өте ақпараттық.

Нұр-сұлтан және Алматы қалаларындағы халықаралық әуежайлар, "Қазақстанның авиациялық әкімшілігі" АҚ, ҰҚК Академиясы жанындағы терроризмге қарсы орталық қызметкерлерімен бірлескен зерттеулер негізінде Қазақстан Республикасында профайлинг тек вербалды және вербалды емес мінез-құлықты бағалау негізінде жүргізілетіні анықталды. Технологиялық шешімдер тиімді қолданылмайды, бейнебақылау жүйесі тек бақылау және шешім қабылдаумен ақпаратты талдаусыз жазу үшін қолданылады. Терроризмге бейім тұлғалардың біріктірілген мәліметтер базасы жоқ.

Зерттеулер нәтижесінде айқындалған технологиялық шешімдер Қазақстан Республикасында қолданылуы тиіс, бұл ретте жасанды интеллект базасында технологияларды пайдалануға, оның ішінде сөйлеу сигналын талдау бойынша негізгі акцент жасау қажет.

Зерттеулер нәтижесінде өзектілігі мен ғылыми жаңалығы расталды

Зерттеудің екінші міндетін орындау нәтижесінде Қазақстанның географиялық жағдайын, саяси, экономикалық және мәдени – этникалық ерекшеліктерін ескере отырып, көлік кешені объектілерінің жұмыс істеу ерекшелігіне қатысты профайлингтің әртүрлі әдістемелері талданды және жүйеленді.

Сауалнама жүргізу және жолаушылардың мінез-құлқын талдау нәтижесінде:

  1. Оңтүстік өкілдің қозғалтқыш реакциялары энергиямен, кәсіпкерлікпен және есептеумен сипатталады. Үшін батыс қозғалғыштығы, ашықтық іс-қимыл, северяне емес торопливы ретінде іс-әрекеттерінде, сондай-ақ размышлениях, беткейлер к созерцанию. Шығыс адамы талдауға бейім, белсенді.
  2. Солтүстік қазақтың сөзі жайбарақат, көмей, Оңтүстіктің сөзі жұмсақ. Қатты, кейде дөрекі сөйлеу Батыс қазағына тән, ал шығыс өңірінің өкілі сөйлегенде эмоциональды және оларды нақты реттейді. Диалект ауызша қарым-қатынас құралы ретінде Қазақстанның белгілі бір өңірі өкілінің өмірі мен тұрмысын көрсетеді. Шекаралас мемлекеттердің көршілестігі қазақтардың ауызша сөйлеу мәнеріне өз түзетулерін енгізді.
  3. Батыс және Оңтүстік өкілдері эмоционалдылықпен ерекшеленеді, ал солтүстік және шығыс өкілдері ұстамды.
  4. Географиялық детерминизм (адамдардың физикалық келбеті табиғи жағдайларға ғана емес, сонымен бірге олардың моральдары мен әлеуметтік тәртіптеріне де байланысты) бет әлпетін баса көрсетеді. Мысалы: Шығыс аймағының өкілдерінің сүйектері кең, бұл адамның төзімділігі мен күшті сипатын көрсетеді; солтүстік және Орталық Қазақстан тұрғындары үшін көздің дөңгелек пішіні тән, ол көпшіл және эмоционалды адамды сипаттайды. Оңтүстік адамда көздің бұрыштарының бағыты төменге бағытталған, бұл адам сынға ауыр тиеді.
  5. Байырғы өкілдердің қырғыздардан ерекшелігі (сыртқы ұқсастығы) мақтаныш, өршілдік болып табылады, қырғыздарға мұқияттылық пен шыдамдылық тән. Өзбектер практикалық және бейімделуімен ерекшеленеді.

Зерттеу нәтижелері психологиялық портрет жасау үшін, ал бастапқы деректер ретінде вербалды және вербалды емес сипаттамалар Қазақстанның географиялық жағдайын, саяси, экономикалық және мәдени-этникалық ерекшелігін ескере отырып, жобаны орындаушылар әзірлейтін аппараттықбағдарламалық кешенді зияткерлік талдау әдістері мен алгоритмдерін әзірлеу кезінде пайдаланылатын болады

Үшінші міндетті орындау нәтижесінде Қазақстан Республикасының авиакәсіпорындарында Профайлинг технологиясын міндетті және барлық жерде енгізу туралы ҚР авиациялық заңнамасына өзгерістер мен түзетулер енгізу туралы ұсынымдар мен ұсыныстар кешені ұсынылды.

  1. "Авиациялық қауіпсіздік бойынша даярлау және қайта даярлау бағдарламасын бекіту туралы" ҚР Инвестициялар және даму министрінің м. а. 2015 жылғы 24 қарашадағы № 1083 бұйрығына жылына бір рет мерзімділікпен профайлер-мамандар үшін міндетті курстардан өту туралыавиациялық профайлинг, сондай-ақ АҚҚ және ӘБҚ қызметкерлерін даярлау бағдарламасы бойынша бастапқы оқытудан өту туралы толықтырулар мен өзгерістер енгізу Тексеру қызметтері. Зерттеу тобы "авиациялық профайлинг" курсын әзірледі, оны "Қазақстанның авиациялық әкімшілігі" АҚ 2021 жылғы 10 тамызда бекітті.
  2. Іс-қимылдарды үйлестіру, шешімдер қабылдау, инциденттер мен оқиғаларды зерделеу және жүйелеу мәселелерінде профайлерлер жұмысының және олардың АҚҚ ішінде, кедендік, шекаралық бақылаулардың мемлекеттік қызметтерімен, көліктегі Ұлттық қауіпсіздік және ішкі істер қызметімен өзара іс-қимылының бірыңғай технологиясын әзірлеу және бекіту. "ҚР Азаматтық авиациясының авиациялық қауіпсіздігі жөніндегі бағдарламаны бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 23 қазандағы № 673 "ҚБПҮ"қаулысына жеке тарау енгізілсін.
  3. Оқыс оқиғалар мен оқиғалар бойынша есептіліктің бірыңғай нысанын әзірлеп, енгізу және "ҚР Азаматтық авиациясының авиациялық қауіпсіздігі жөніндегі бағдарламаны бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 23 қазандағы № 673 "ҚБПҮ"қаулысына қосымша енгізу.
  4. 1-тараудың 7-тармағына өзгерістер енгізілсін. ҚР Инвестициялар және даму министрінің м. а. 2015 жылғы 26 наурыздағы № 322 "Қазақстан Республикасы Азаматтық авиация ұйымдарының авиациялық қауіпсіздік қызметтерінің басшылары мен мамандары лауазымдарының тізбесін, сондай-ақ осындай лауазымдарға қойылатын біліктілік талаптарын бекіту туралы" бұйрығы, "инспектор-профайлер" кәсібінің атауын "маман-профайлер", яғни "инспектор-профайлер" мамандығына ауыстыру жолымен. кәсіби мамандардың біліктілік талаптарын қайта қарау және кеңейту: білім, жұмыс тәжірибесі, кәсіби дайындық және сертификаттау.
  5. Маман-профайлер мамандығын "стандарттаудың кейбір мәселелері туралы" ҚР Инвестициялар министрлігі Техникалық реттеу және метрология комитеті Төрағасының 2017 жылғы 11 мамырдағы № 130-НҚ бұйрығымен бекітілген "ҚР ұлттық кәсіптер сыныптауышына" енгізу.
  6. "Азаматтық авиациядағы маман-профайлер кәсіптерінің картасын" әзірлеу және оны "авиациялық қауіпсіздік" кәсіби стандартына "Атамекен" ҚР Ұлттық Кәсіпкерлер палатасы Басқарма Төрағасы орынбасарының 2019 жылғы 20 желтоқсандағы № 256 бұйрығына № 29 қосымша енгізу.
  7. "Қазақстан Республикасының әуе кеңістігін пайдалану және авиация қызметі туралы"2010 жылғы 15 шілдедегі № 339-IV Қазақстан Республикасының Заңына өзгерістер енгізу:
  • 1 тарау. Жалпы ережелер 1-бап. Негізгі ұғымдар;
  • 14-тарау. Авиациялық қауіпсіздік.

Зерттеулер нәтижесінде белгіленген ұсынымдар мен ұсыныстар негізді деп танылды, өйткені олар "Talap" коммерциялық емес акционерлік қоғамының, "Қазақстанның авиациялық әкімшілігі"АҚ қызметкерлерімен келісілді.

Төртінші міндет бойынша ғылыми-зерттеу жұмысының қорытындысы заңсыз араласу актілерінің алдын алу бойынша Қазақстан Республикасы әуежайларының авиациялық қауіпсіздігінің кешенді жүйесіне құқықтық реттеу және Профайлинг технологиясын енгізу саласындағы мемлекеттік саясат Тұжырымдамасының әзірленген жобасы болып табылады.

Тұжырымдама бірқатар бөлімдерді қамтиды, соның ішінде:

    1. профайлингті қолдануды регламенттейтін ҚР НҚА-ға ұсыныстар енгізе отырып, Нормативтік-құқықтық база құру (ережелер ,әдістемелер, құралдар, заңдық аспектілер және т. б.);
    2. авиациялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету жөніндегі технологиялық процестерге және ұшу қауіпсіздігі, паспорттық және кедендік бақылау жүйесіне профайлингті енгізу және т. б.
    3. Қауіпсіздік қызметтері мен құқық қорғау органдары арасында профайлингті іс жүзінде қолдану мәселелері бойынша өзара іс-қимыл регламентін әзірлеу.
    4. деңгей бойынша профайлингтің озық әдістемелеріне, техникалық және технологиялық шешімдеріне тиісті сертификаттар бере отырып, оқыту және біліктілікті арттыру:
  • жоғары: профайлер лауазымына іріктелген қауіпсіздік қызметінің қызметкерлері;
  • орташа кім: авиациялық персонал (ұшқыштар, штурмандар, диспетчерлер, бортсеріктер);
  • бастапқы: қызметтер мен бөлімшелердің қызметкерлері, техникалық мамандар.
    1. мыналарды қамтитын зияткерлік аппараттық-бағдарламалық құралдар мен ақпараттық-сараптамалық жүйелерді енгізу; :
  • терроризмге бейім адамдардың биометриялық параметрлері және олардың бағыттары мен қозғалысы туралы мәліметтер базасын құру;
  • деректерді жинауға, параметрлерді алғашқы өңдеуге, статистикалық талдауға және профильдерге ұсыныстар қалыптастыруға мүмкіндік беретін білім базасы.

Осылайша, 2021 жылға қойылған барлық міндеттер орындалды.


Күнтізбелік жоспарға сәйкес 2022 жылға арналған негізгі міндеттер мен күтілетін нәтижелер:

Бірінші тоқсан тапсырмасы: Авиациялық қауіпсіздік қызметі қызметкерлерінің сенімділігі мен кәсіби жарамдылығын бағалаудың әдістемелері мен алгоритмдерінің кешенін әзірлеу.

Күтілетін нәтижелер: Сенімділік пен кәсіби жарамдылықты бағалаудың бейімделген әдістемелері мен алгоритмдері, дидактикалық материалдар, психологиялық, тексеру және оқыту тест тапсырмалары, ситуациялық "кейстер", жолаушы тұлғасының психологиялық портретін құрастыруға арналған сауалнама-сауалнамалар.

Екінші тоқсан тапсырмасы: Жасанды интеллект негізінде психоэмоционалдық жағдайды бағалау үшін қажетті ақпараттық белгілерді анықтау және талдау үшін Қазақстанның географиялық жағдайын, саяси, экономикалық және мәдени-этникалық ерекшеліктерін ескере отырып, сөйлеу сигналын цифрлық өңдеудің ғылыми-теориялық аппаратын әзірлеу.

Күтілетін нәтижелер: Процедураларды қамтитын теориялық және математикалық ережелер: аудио файлдардан талдау үшін мәліметтерді дайындау, кадрларға бөлу және эмоцияларды жіктеу үшін талданған үлгілерді жеткілікті түрде ұсына алатын ақпараттық белгілерді анықтау.

Үшінші тоқсан тапсырмасы: Қазақстанның географиялық жағдайын, саяси, экономикалық және мәдени-этникалық ерекшеліктерін ескере отырып, психоэмоционалдық жағдайды бағалау үшін сөйлеу сигналын цифрлық өңдеудің әзірленген ғылыми-теориялық аппаратын жинау және іске асыру әдістері мен алгоритмдерін әзірлеу.

Күтілетін нәтижелер: Психоэмоционалдық жағдайды бағалаудың Зияткерлік технологиялар кешенін қалыптастыру.

Төртінші тоқсан тапсырмасы: Жасанды интеллект негізінде сөйлеу сигналы бойынша психоэмоционалдық жағдайды бағалаудың аппараттық-бағдарламалық кешенін әзірлеу.

Күтілетін нәтижелер: Тестілеу процесінде жасанды интеллект негізінде сөйлеу сигналы арқылы психоэмоционалдық жағдайды бағалаудың аппараттық-бағдарламалық кешенінің тәжірибелік үлгісі.

Осылайша, 2022 жылға қойылған міндеттерге сәйкес жұмыстар жүргізілуде.


Жарияланған жұмыстар тізімі

Web of Science және Scopus ҒДХБ индекстейтін басылымдардағы мақалалар:

  1. К.Т. Koshekov, А.А. Savostin, B.K. Seidakhmetov, R.K. Anayatova, I.O. Fedorov. Aviation profiling method based on deep learning technology for emotion recognition by speech signal // Transport and Telecommunication, 2021, volume 22, no. 4, P.383-393. https://doi.org/10.2478/ttj-2021-0037 (Процентиль Scopus: 64%)

© 1995 - 2024 Азаматтық Авиация Академиясы